dijous, 19 de juliol del 2012

Més del raïmet de pastor

2012_07130017.jpg

Continuant amb els caspinells, segur que estos dies heu vist a la vora dels camins i màrgens grups d'estes floretes grogues. Són les del raïm de pastor ( Sedum sediforme ) que ara està en plena florida. Encara que segur que algú com jo també en té a casa, eixit tot sol d'una llavor perduda. Per tenir qualsevol suculenta de fora millor una de les nostres, no trobeu? A què paren bé a la maceta acompanyats del S. album?

2012_07130001.jpg

Este groc brillant sols és propi de les zones que envolten la comarca de La Marina. En altres llocs és més apagat i, a més, no té les fulles aplanades i amples com el nostre. Motiu pel qual al d'ací se'l classifica dins la subespècie dianum.

2012_07130014.jpg

Estos "normals" (subsp. sediforme), em tenen un poc desconcertat. Generalment cada espècie vegetals creix sobre el seu eix girant cap a dreta o esquerre, però mai en els dos sentits. Almenys això m'ensenyaren. Total que estos es contradiuen i van cadascun pel seu costat. Ja veurem com queda la cosa.

2012_07130002.jpg

Per cert, estos exemplars últims no són de llavor, són d'uns esqueixos que em vaig dur del Cap de Santa Pola. Un lloc magnífic per admirar des de la llunyania l'illa de Tabarca i les platges verges que hi ha al seus peu. Vos el recomane.

2012_07130000_2012_01200009.JPG