dimecres, 8 de juliol del 2009

Cyrtanthus elatus. Pink Diamond brotant.

Esta primavera em vaig comprar per internet a Italia uns quants bulbs. El principal, este, el Cyrtanthus elatus "Pink Diamond". Ja dubtava que brotaren, ja que costen prou d'arrelar. L'any passat, dels dos C. elatus "Cream Beauty" que em vaig comprar a l'Ebay un va morir. El cas és que hui m'he vist que un comença a traure la punta d'una fulla. Quina alegria! Almenys un es salva.

2009_07030003.JPG

Veure la flor ja serà una altra cosa. Pot ser que tinga que esperar un o dos anys. Estes plantes, al contrari que els seus cosins el Hippeastrums/Amaryllis, tarden molt de temps en generar un sistema d'arrels suficient per aguantar una floració, quan estes no existixen o estan seques.

Prompte espere posar les fotos del C. elatus, sense cognoms, i contar-vos la batalleta de com aplegaren a casa. Ah, i com haureu endevinat per el nom, el "Pink Diamond" fa flors de color rosa i el "Cream Beauty" crema. Mentre que l'original, diguem-ho així, les fa d'un color rogenc. Em falta el de color blanc, a veure si l'any vinent ja em faig amb ell.

Powered by Zoundry Raven

3 comentaris:

Belen ha dit...

Enhorabona Vicent!!! Quina alegria que va abant. Ja tinc ganes de veure les flors eixes pinks. Tindrem que esperar molt????? Jo vaig demanar una volta una planta per internet (un arbret de Hamamelis que m'agraden molt) i em va arribar mes seca....la vaig plantar pero seca s'ha quedat :-(

Vicent L. ha dit...

Trobe que sí que tindrem que esperar un poc, almenys un any.
L'es compres per internet són tota una aventura. Jo només compre llavors i cebes (bulbs), coses "vives" mai, i aixina i tot encara tinc problemes com tu. Bé, algun llibre també, però eixos ja estan secs. ;-)

Belen ha dit...

:-)