dilluns, 18 de febrer del 2013

Zantedeschia aethiopica “Green Goddess”.

De tota la vida les cal·les (Zantedeschia aethiopica) han sigut d’un blanc immaculat. Però, des de fa uns anys, amb açò del comerç global i de la búsqueda de noves varietats, la cosa ha canviat. Ara, un pot trobar tot un immens espectre de colors. Però compte, que en realitat la majoria d’estes “colorides” són de floració més estival, ja que provenen d’espècies distintes a la primera que viuen en les zones altes de les muntanyes en el seu ambient natural. Jo amb estes tinc poc de tracte, no m’han donat bon resultat, segurament perquè no estic prou sobre elles a l’estiu.

2013_02030010

Com he dit dalt, “la majoria”, perquè la veritat és que existixen almenys dos varietats poc comunes de la Z. aethiopica. Una d’elles és de la de dalt, la “Green goddess” o Deessa verda, de calze bland i vora verdosa. Per a mi un viu exemple de la transició entre la flor verda derivada d’una fulla i la blanca coneguda per tots. Siga com siga, no està mal, no?

2013_02100003

Este és el primer any que ha fet flor. Espere que ja no pare mai. I no hauria de deixar de fer-ho, de fet ja li vaig buscar un lloc on l’aigua no li faltara mai. Serà per això que no s’asseca mai.

2013_02100001

Ara sols em falta fer-me amb l’altra varietat, la “Pink Mist”, blanca amb el “cor” d’un rosa pàl·lid. Què no la trindrà algun de vosaltres que seguiu este bloc?

6 comentaris:

Maria Dolores ha dit...

Es bien bonita esa cala. Y te ha florecido muy bien.
No sabía que existía esa variedad que dices que quieres conseguir, y la verdad es que es preciosa. Si me la cruzara por algún sitio, te lo diría.
Un saludo.

Vicent L. ha dit...

Gracias por el ofrecimiento, te estaria muy agradecido. De momento, estoy esperando a que alguien la ofrezca en ebay.
Del mismo modo si te interesa esta, quando se multiplique un poco más, te puedo enviar un bulbo.

Saludos.

Maria Dolores ha dit...

También tengo de ésta, y de la típica blanca. Muchas gracias. No es necesario.
De la Green Goddess tengo una bien pequeñita, no creo que me florezca este año, pero bueno, tendré paciencia.
Lo dicho, si la encuentro te digo algo....

Maria Dolores ha dit...

http://www.ebay.co.uk/itm/Zantedeschia-aethiopica-Pink-Mist-/251228295258?pt=UK_HomeGarden_Garden_PlantsSeedsBulbs_JN&hash=item3a7e5f905a

Vicent L. ha dit...

Pues nada, paciencia, esperaremos a verla florecer el año pròximo. La mia solo ha estado un año sin dar flor, tal vez el bulbo era más grande o el hecho de que haya tenido agua todo el año y no se haya secado haya ayudado bastante.

Gracias por el enlace, tenia una búsqueda configurada però esta oferta se ha escapado de ella. Ahora mismo me hago con ella. ¿Y tu?

Maria Dolores ha dit...

De nada, Vicente.
Me lo pensaré, porque me tienta...
Un saludo.