dijous, 7 de juny del 2012

Utetheisa pulchella. Nomoblides.

2012_06030003a.jpg

Estava jo esta volta mirant-me les creïlleres (Solanum tuberosum), que prompte ja estaran bones de descolgar, quan en una bledera (Beta vulgaris) que creix al costat d'estes em vaig trobar esta coseta de dalt.

2012_06030001a.jpg

Tan contenta ella, libant el poc nèctar que puguen tindre eixes minúscules flors amb la seua trompa.

2012_06030007a.jpg

Em vaig posar a buscar-la en el llibre que em servix per identificar les palometes i no la vaig trobar. Clar, perquè no és una palometa, sinó un arna de comportament diürn (normalment la majoria són nocturnes) de nom llatí Utetheisa pulchella i castellà "Nomeolvides". Podríem adaptar-ho al valencià "Nomoblides"? La combinació de colors negres i taronja, a banda de quedar molt estètica, vol indicar a tots els que se la vulguen menjar que és tòxica o que de segur tindrà un sabor horrible.

2012_06030004a.jpg

Si no m'he enganyat en la identificació, els tècnics en la matèria notaran que li falta una línia de punts negres al mig del cos.