dilluns, 2 de maig del 2011

Hippeastrum Lemon Lime.

De tots els colors possibles (blanc, roig, rosa, ...) pels Hippeastrums, coneguts generalment com a Amaryllis, el groc és un dels més rars. Realment en la majoria de casos no es tracta d'un groc pur, sino que solen tenir un punt més o menys verd. I clar, no podia deixar de tenir-ne un, el Lemon-Lime (Llima-Lima). El nom fa referència al que deia abans, el groc verdós de les seues flors.

2011_04270002.JPG

Este híbrid, creat a Holanda l'any 1993, compartix amb la resta de Hippeastrums d'este color un cultiu complicat. Sí, perquè com comenta Veronica M. Read en el seu llibre sobre el gènere, este en particular, té la fastidiosa costum fer molts fills. Cosa que en el meu cas es va complir, ja que el segon anys després de comprar-lo, no sé per quin motiu, la ceba mare es desintegrà per donar 6 o 7 bulbets. Podria pensar algú: millor, no? Doncs no, perquè això m'ha impedit gaudir de les seues flors 2 o 3 anys. Tota una festa! Però, com es sol dir, no hi ha mal que cent anys dure.

2011_04270004.JPG

12 comentaris:

de ha dit...

No diré molt, va. Es tenia a la maceta, i era tot un relum. es vaig posar al terra i, tu, una meravella, allà van ells. Son rot-gos Es una indirecta. No.
A, el que mes m´agrada es desxifrar, la comprovació de paraules, pera que accepte el comentari, avui, TERAPHE, fabulosa, tu.

Carla ha dit...

Xula però un poquet descolorida per al meu gust..i encara no t'he vist cap rosa i ja estem a maig...
Bueno vaig a deixar hui uns versets:
"Segon diumenge de maig
s'anuncia la primavera
entre roses esclatades
d'un jardí de meravella.
Cada cor també és jardí
florit en fe verdadera.
València nostra València
València la més festera
que es vestix i s'arregla
per a celebrar el gran dia
el dia de la gran festa!"

Vicent L. ha dit...

Les paraules eixes són fascinants i més encara el vore que s'adapten més o menys a l'idioma en que estan escrites. Encara estic pegant-li voltes al rot-gos ;-)

Roses en queden poques, estan totes tallades a casa. Este any trobe que no toca. Visca la lírica!!

CrisB ha dit...

No conocia ese, muy bonito tambien...creo que hay uno botânico muy parecido, pero ahora no me acuerdo cual es su nombre.

Vicent L. ha dit...

Sí, no son muy comunes en el mercado. Si me acuerdo, ahi esa cabeza, miraré en el libro de Veronica M.Read a ver si salen sus padres.

CrisB ha dit...

Vincent, que libro es ese? Debe de ser interesante...

Vicent L. ha dit...

Sí que lo es, la autora es toda una experta en el tema, solo decir que tiene a cargo la coleccion de hippeastrums de la RHS (si no me falla la memoria). Habla de las especies, de los diferentes híbridos, de su desarrollo, cultivo y enfermedades. Problema: en inglés.
Te dejo el su página en Amazon.

CrisB ha dit...

Gracias Vincent. El inlges no es problema, lo problema es que no sé como se compra en Amazon, jaja. Es como en ebay?

Vicent L. ha dit...

Amazon es más una tienda, pero funciona igual. Habres una cuenta, vas añadiendo al carrito y luego pagas con tarjeta de credito. Importante, si te decides a comprar el libro, hazlo en la tienda americana (en dolares) ya que el cambio euro-dolar nos favorece. En las tiendas europeas el precio final es más caro.

CrisB ha dit...

Gracias por los detalles Vincent. Ayer estuve en ebay y he visto uno muy barato, pero solo enviava a UK, Le he enviado un mensagen al vendedor. aguardo respuesta si envia a Portugal.
Y en Amazon, como son los portes, son muy caros?
Gracias Vincent

Vicent L. ha dit...

Son bastante ajustados creo yo. Ahora sí, el envio tarda un poco en llegar 15 dias o un mes.
Otra cosa, para marearte un poco más, como veo que te da igual que sea de segunda mano, puedes probar en iberlibro. En esta página puedes comprar directamente de librerias de segunda mano en todo el mundo.
Ya me contarás como queda la cosa.

CrisB ha dit...

Muchas gracias Vincent, no conocia Iberlibro. El de ebay me contestó, solo envia a UK.
Después te digo si lo compro ahi.
Saludos