dissabte, 29 d’agost del 2009

Cardiospermum halicacabum. Farolets

Els farolets em porten molts records de quan jo era menut. Recorde que a l'estiu em dedicava a anar explotant les boletes o farolets conforme anaven creixent. Era com si rebentares globets. Al final em vaig portar unes llavors de casa ma tia per recordar els vells temps.

Com acabe de dir abans, és una planta de creixement estival. Les llavors broten al principi de l'estiu i només demanen un poc d'aigua de quan en quan. Poc a poc anirà enfilant-se per la primera cosa vertical que trobe. Encara que li costa arribar als 2 metres d'altura, sí que pot formar masses denses per acumulació d'individus. Cosa que si no tenim en compte, pot aplegar a cobrir completament alguna planta de les que tenim en el jardí. En el meu cas uns rosers. Jo diria que està en el límit entre ornamental i mala herba.

2009_08270005.JPG

La seua terra d'origen és l'Amèrica tropical. Del seu nom llatí dir-vos que el Cardiospermum, de cardio = cor i spermum = llavor, li ve donat per un cor blanc que es pot observar en totes les llavors. Que no vos ho creieu? Ací baix teniu la prova.

2009_08270006.JPG

Powered by Zoundry Raven

3 comentaris:

Belen ha dit...

quines semilles mes xulis i el nom llazti facilet. Aquesta planta m'agrada molt. Nomes la coneixia de veure els farolets en les floristeries...les fulles verdes tambe son bonques. Tens una coleccion de plantes estupenda!

Carla ha dit...

Quant de temps els farolets...La meua veina de la caseta la tenia i també m'agradava a mi això de...

Vicent L. ha dit...

Gràcies Belen, la teua tampoc es queda curta!
Ai Carla, es veu que els dos erem dimoniets de menuts.